Vakantie in Costa Rica - Reisverslag uit San Rafael, Costa Rica van Laura Boon - WaarBenJij.nu Vakantie in Costa Rica - Reisverslag uit San Rafael, Costa Rica van Laura Boon - WaarBenJij.nu

Vakantie in Costa Rica

Door: lauraboon

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Januari 2012 | Costa Rica, San Rafael

Inmiddels weer aan de slag in de fabriek kijk ik terug op 2 mooie weken in Costa Rica met Mark, Nienke, Martijn, mama en papa!

Op 18 december heb ik Mark, Martijn en Nienke in San Rafael opgehaald en ze vervolgens laten zien waar ik hier woon en werk. S midags zijn we doorgegaan naar San Jose waar de taxi chauffeur na 45 minuten rondjes rijden eindelijk het hotel vond.

Maandag zijn we met zn 4e vertrokken naar Tortuguero. In een overvolle bus reden we een uur over een hobbelig zandpad langs grote bananenplatages. Vervolgens kwamen we bij de boot, dit is de enige manier om in Tortuguero te komen. Deze reis was erg mooi en hebben onderweg veel vogels gezien en een grote krokodil. De volgende dag hebben we een boottocht gedaan om 06:00 uur s ochtends. Het regende toen helaas heel erg hard maar gelukkig was het de moeite waard want hebben heel veel dieren kunnen zien zoals schildpadjes, apen, kaaijman, leguanen etc. In de avond hebben we hier nog een nachtwandeling gemaakt met een gids. De volgende dag zijn Mark en ik zelf door het park gaan lopen. Eerst was er geen beest te zien maar nadat Mark een aap nadeed waren er ineens heel veel apen haha.

Donderdag zijn we met de bus-boot-bus naar Arenal gegaan. Bij aankomst hebben we de vulkaan gezien en dat was een mooi plaatje. De dag erna zijn we naar de waterval gelopen die heel erg groot en mooi was. S middags zijn we met een gids naar de vulkaan gelopen maar door het slechte weer hebben we toen niks gezien. S avonds konden we relaxen in Baldi, een resort met warmwaterbaden die verwarmd worden door de vulkaan ( zeggen ze..)

Zaterdag zijn we naar Santa Elena gereisd . In de middag hebben we toen gecanopeyd, dat was super leuk! Als superman vloog je horizontaal per kabelbaan over de boomtoppen van berg naar berg. Dit gaf een geweldig uitzicht over de bossen.
Op zondag ( 1e kerstdag) zijn we naar Monteverde nationaal park gegaan om daar te wandelen en de kolibrie tuin te zien. S avonds zijn we een nachtwandeling gaan maken. Het is heel erg knap dat de gidsen in het donker nog zo goed de beesten vinden. We hebben toen een grote tarantula spin gezien, 3 luiaarden een slang, wandelende takken enzovoort!

2e kerstdag zijn we naar Puntarenas gegaan om daar de ferry te nemen naar Montezuma toe. Montezuma is een heel relaxed plaatsje waar veel reggae wordt geluisterd. Het wordt ook wel Montefuma genoemd omdat er zoveel wordt gerookt. Het heeft een heel mooi strandje. Die middag hebben we een vlindertuin bezocht.
Woensdag zijn Mark en ik met een gids paard gaan rijden. Te paard gingen we naar een hele mooie waterval toe waar ik wel een hele dag had willen blijven.
Donderdag 29 december was ik jarig! We zijn toen met zn 4e naar Tortuga Island gegaan waar je goed kon snorkelen en hebben mooie gekleurde vissen gezien in de zee. Zo'n mooi weer op mijn verjaardag is wel bijzonder!

Vrijdag zijn we met de speedboot naar Jaco gegaan waar we papa en mama zouden ontmoeten in het appartement. Heel toevallig kwamen we ze onderweg tegen toen we een beetje verdwaald waren in Jaco dus dat was wel erg leuk. Het huis had meer luxe dan mark en ik al die tijd hadden gehad! We zijn met zn alle naar het Carara park gegaan waar we papagaaien hebebn gezien. Ook zijn we naar de Rio Tarcoles geweest waar je wel 20 krokodillen bij elkaar ziet liggen. In Jaco hebben we ook nieuwjaar gevierd. In Costa Rica wordt hier niet veel aandacht aan besteedt er was dan ook niet veel vuurwerk. Natuurlijk heb ik wel een nieuwjaarsduik genomen in de zee haha. De andere dag zijn Mark en ik gaan quad rijden. We reden met de quad naar een waterval toe waar mark nog vanaf is gesprongen. De terugweg mocht ik rijden op de quad en dat was moeilijker dan ik dacht!..
Op dinsdag zijn we naar Manuel Antonio gegaan. Ik was hier al een keer geweest maar vond het wel de moeite waard om nog een keer te gaan omdat er een heel mooi strand bij is.
Woensdag kwam het moment van afscheid nemen van Mark Martijn en Nienke want die moesten alweer richting het vliegveld. Het was niet leuk om afscheid te nemen, maar ik kijk wel terug op een hele mooie tijd met hun!

Met papa en mama ben ik naar Dominical gereisd waar we in Tipi tenten midden in de jungle gingen slapen. Dit was een hele belevenis want het was heel erg primitief en echt midden in de jungle! Voor papa en mama was het ook even wennen om in een muskietennet te slapen en geen licht en warm water te hebben. Hier hebben we een kikkertocht gedaan waar we de top 4 van kikkers van Costa Rica hebben gezien. Ook hebben we hier veel toekans kunnen zien en heeft papa veel kunnen vogelen.
Na 3 nachten zijn we terug gegaan richting Heredia waar ik woon in Costa Rica. Bij aankomst werd ik verrast door Ghislaine en Tineke met een zelfgemaakte chocolade taart en cadeautjes! Papa en mama heb ik de fabriek laten zien en toen heb ik ook afscheid van ze genomen.

Ik kijk terug op een leuke vakantie in Costa Rica waar ik heel erg van heb genoten!

Op het moment zijn Ghislaine en ik alweer aan het werken en gelukkig bevalt het al beter met de stage. We zijn vorige week vrijdag gaan stappen met collegas van Wouter en die waren heel erg aardig! Het uitgaan is hier een stuk anders dan in Nederland maar wel heel leuk. Hier wordt heel wat afgedanst, ook door de jongens. Vanavond gaan Ghislaine en ik weer stappen. Morgen gaan we de vulkaan Irazu bezoeken en zondag naar een pretpark in San Jose. Ik sta er dus nog goed op hier!

Liefs Laura

Ps de meeste fotos staan op facebook onder het album van Costa Rica

• 20 Januari 2012 - 22:09

Yvonne Boon:

Hoi Laura
    Ik heb net je verslag gelezen van de vakantie.
    Ook wij hebben enorm genoten en het was ook heel bijzonder om oud en nieuw met z'n zessen te vieren bij temperaturen boven de 30 graden.
    Hier in Bavel is het nu koud, nat en grijs, maar als ik de foto's weer bekijk lijkt het dat ik weer even in Costa Rica ben, we zullen er nog lang van na genieten.
    Liefs Yvonne

• 21 Januari 2012 - 08:38

Marion:

Lauraaaa! :)

Wat een leuk verslag! Ik ben zo ontzettend jaloers!! Echt heeeel leuk wat je allemaal gedaan en gezien hebt. Het moet voor je ouders en broer en z'n vriendin ook een hele mooie ervaring zijn geweest. Voor Mark ook natuurlijk, maar dat wist ik al, haha. Grappig dat de mannen daar dansen als ze op stap zijn, dat zie je hier niet zo veel!

Geniet er nog van! :)

xx Marion

• 21 Januari 2012 - 11:36

Paulien:

Lauraa! leuk weer verhaaltje van je te lezen. Super tof dat je zoveel hebt kunnen doen met het leuke bezoek dat je had;) En echt top foto's, ik word er beetje jaloers van!!
    haha geniet nog van je laatste maandje ongeveer denk... Kus, plien

• 21 Januari 2012 - 14:42

Elles:

Wat een heerlijke tijd, leuk om met je mee te genieten door je verslag! xxx

• 24 Januari 2012 - 12:19

Marian:

Weer met veel plezier jouw verslag en foto's bekeken. Wat een mooie natuur daar.
    Geniet er nog van, groeten vanuit de IJpelaar