De eerste week - Reisverslag uit San Rafael, Costa Rica van Laura Boon - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit San Rafael, Costa Rica van Laura Boon - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: lauraboon

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 November 2011 | Costa Rica, San Rafael

Hallo allemaal,

Ik zal maar eens wat van me laten horen;). Ik ben hier inmiddels al een week en begin langzamerhand mijn draai hier te vinden.

De vlucht hierheen verliep goed op de douane in Nederland en Costa Rica na haha daar was het wel eventjes spannend! De dag na aankomst zijn we al meteen naar een natuurpark geweest waar we allerlei beesten hebben gezien. Vanaf maandag zijn we hier (helaas) al hard aan het werk gezet. We maken dagen van 8-9 uur hier en werken momenteel nog niet op het niveau dat we willen. Onze bezigheid is dan vooral kaas coaten. Gelukkig komt hier volgende week verandering in want dan kunnen we ons bezig gaan houden met de stageopracht. In de fabriek luisteren we continu naar spaanse muziek en de mensen kunnen hier geen engels dus dat is af en toe wel lastig maar zo leren we het wel snel.
De insecten hier zijn soms ook wel even wennen. Zo heb ik al een kakkerlak op mijn hand gehad en ben meerdere griezelige beesten tegengekomen.

Afgelopen weekend zijn we naar Heredia gegaan om te gaan shoppen, het is in Heredia gelukkig een stuk goedkoper dan in Nederland!
De busrit zelf was al een heel avontuur. Het valt heel erg op dat alle winkels vol hangen met kerstspullen.
Dit weekend zijn we van plan om naar het strand te gaan!

xx Laura

• 23 November 2011 - 08:25

Tante Els:

Nou Laura.... je grote avontuur is begonnen met hard werken maar als je dan tussendoor ook nog wat spaans kunt leren is dat mooi meegenomen. Ben wel benieuwd hoe het huis of hotel waar je verblijft er uitziet. Is er nog een beetje luxe of is dat een onbekend woord daar. Vind het leuk om je verslag te lezen en hoop dat er nog veel zullen volgen. Fijne tijd gewenst, groetjes van je tante.

• 23 November 2011 - 10:49

Nienke:

He Laura,

Leuk om je stukje te lezen. Is het weer al wat opgeknapt? En waar gaan jullie naar het strand. Wij hebben een hostel geboekt voor de eerste 2 nachten, dus leuk allemaal. Is het makkelijk om met de bus naar Heredia te komen vanuit San Jose?

Groetjes Nienke

• 23 November 2011 - 11:00

Yvonne Boon:

Hoi Laura
    Fijn dat je met je site bent begonnen zodat ook de mensen uit Nederland jullie kunnen volgen.
    Ik hoop dat er nog veel leuke verhalen gaan volgen.
    Liefs Yvonne

• 23 November 2011 - 11:00

Emma:

Heee lieve lau! Wat leuk om een reisverslag te lezen! Het klinkt heel leuk allemaal, alleen wel beetje eng al die insecten haha;) leuk dat jullie hebben geshopt, heb je daar ook lekker eten? En hoe is het weer? We moeten snel gaan skypen! :) xxxXxxxx

• 23 November 2011 - 12:27

Lisanne:

heeee lau! super leuk om te lezen en de foto's te zien:D. dat beest ziet er wel een beetje eng uit hahaha. jeetje dat zijn wel lange werkdagen zeg van 8 tot 9! maar dat is volgende week niet meer? en slaap je nu al in een gastgezin of nog niet? heeel veel plezier en ik hoop snel meer te lezen xxxx

• 23 November 2011 - 17:35

Marion:

Hey Laura,

Wat leuk om je berichtje te lezen. Fijn om te horen dat je je draai er begint te vinden.

iiiieeew een kakkerlak op je hand! Was dat bewust of kroop ie zonder dat je het wist op je hand?

Superfijn dat alles daar goedkoper is dan in Nederland!

Veel plezier en succes nog! Ik kijk al uit naar je volgende verslag haha.

Liefs Marion

• 26 November 2011 - 14:11

Ans En Dick:

het is de eerste week altijd moeilijk, dat hebben we ook als we op vakantie gaan, dat hadden we ook in portugal en dachten waar zijn we nu terecht gekomen, maar na een paar dagen went het gauw. shit wat een groot eng beest. nou laura genier er van het is toch een unieke ervaring in de kaas te zitten in costa rica ipv in edam of zo. liefs ans en dick

• 28 November 2011 - 09:04

Maartje Van De Vorst:

Hee Laura!

Leuk om iets van je te horen:) Je hebt wel erg lange werkdagen zeg! Volgensmij is het daar wel heel anders als hier met al die beesten:P Gelukkig begin je al een beetje te wennen aan het leven daar. Veel succes daar nog en laat maar weten hoe het strand was;)

xxMaartje