Jaco, vulkaan Poas en Manuel Antonio - Reisverslag uit San Rafael, Costa Rica van Laura Boon - WaarBenJij.nu Jaco, vulkaan Poas en Manuel Antonio - Reisverslag uit San Rafael, Costa Rica van Laura Boon - WaarBenJij.nu

Jaco, vulkaan Poas en Manuel Antonio

Door: lauraboon

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 December 2011 | Costa Rica, San Rafael

Hooi

Hier een reisverhaal van mij over de afgelopen 3 weken.
De tijd gaat hier ontzettend snel en dan heb ik het voornamelijk over de weekenden want dan gaan Ghislaine en ik altijd wel ergens heen. Doordeweeks zijn we nog steeds veel aan het werken in de fabriek. We werken nu alleen 's ochtends van 7 tot 12:30 uur en 's middags hebben we de tijd om aan onze stageopracht te werken.

Het eerste weekend zijn we naar Playa Jaco geweest. Dat is een strand dat ligt aan de Grote Oceaan. Daar hebben we veel in de zon gelegen en in de zee gezwommen en genoten van het mooie weer! Ook zijn we daar naar de nieuwe twilight film geweest. Alles is hier een stuk goedkoper, het biosckoopkaartje + cola + snicker + popcorn was 4 euro!

Het weekend daarna zijn we naar vulkaan Poas gegaan. Dit is een vulkaan met een blauw/groen kratermeer waar zwavelwolken uit komen. We konden helemaal tot bovenaan de krater staan en dat was erg indrukwekkend! Op zondag is Ghislaine sinterklaas gaan vieren via skype en heb ik maar eens mijn kamer opgeruimd. Dit was toch wel eens nodig, had 8 spinnen, 2 dode kakkerlakken en 5 dode grote mieren gevonden haha.

Afgelopen weekend zijn Ghislaine en ik 3 dagen naar Manuel Antonio gegaan. Dit staat bekend om het natuurpark en de mooie stranden. We sliepen in een gezellig backpack hostel. Op zaterdag hebben we de hele dag aan het strand gelegen. Zondag zijn we naar het natuurpark gegeweest waar we brulapen hebben gezien + gehoord ( die maken een lawaai!), verder nog een luiaard gezien en neusbeertjes. In de middag ging het daar regenen en we waren zeiknat geworden. Het is heel apart om in de regen te lopen terwijl het nog steeds warm is.
Op zondag zijn we naar een waterval toe gelopen. Dit was een flinke tocht want moesten door de rivier er naar toe lopen. De waterval was heel mooi en zijn er ook nog opgeklommen dat was super gaaf om te doen!
Helaas was Ghislaine tijdens deze tocht een keer uitgegleden en op een rots gevallen waardoor haar pols is gekneusd. Gisteren zijn we naar het ziekenhuis in Heredia gegaan waar we heel goed werden geholpen en bij alle dokters voor mochten haha! De mensen zijn hier erg vriendelijk naar buitenlanders toe.

Op het moment is Ghislaine haar vader aan het ophalen op het vliegveld en ze vertrekt morgen voor 3 weken met haar zus en vader naar Nigaragua. Mark, Martijn en Nienke vertrekken zaterdag naar Costa Rica toe en die zal ik zondag zien!=D Heb er heel veel zin in om hun te zien en om te gaan reizen in het land! De 30e komen ook nog papa en mama naar Costa Rica toe en zijn we 5 dagen met zn alle samen in Jaco dus dat is wel een heel mooi vooruitzicht!

X laura

Ps de meeste fotos staan op facebook maar zal er hier ook een paar bijzetten.

• 15 December 2011 - 07:11

Annemarie:

Hoi Laura!
    Het is leuk om te lezen dat het zo goed gaat en je het naar de zin hebt! :D
    Geniet ervan!
    Liefs xx Annemarie

• 15 December 2011 - 17:17

Emma:

Wauw lau het klinkt zo vet allemaal wat een super vet avontuur! Geniet van deze mooie weken en ook met mark martijn en nienke! Ik Ben nu al weer benieuwd naar je volgende blog! Liefs xxx em

• 15 December 2011 - 17:17

Emma:

• 17 December 2011 - 13:38

Marian Amsen:

Hallo Laura,
    Prachtige foto's van die vulkaan, indrukwekkend!
    Alvast een fijne vakantie met je familie en vriend daar.
    Groeten van iedereen van de IJpelaar

• 18 December 2011 - 11:56

Hallo Laura En Ghisl:

wij lazen jou reisverslag op een koude en regenachtige dag en wij werden er helemaal blij van .jullie zijn nu wel gewend he?ja en dan is het na het werken toch geweldig om daar te zijn .
    wij herkende er best veel van ,mooi strand en dan al die dieren vooral de brulapen heel apart he?
    doen jullie wel voorzichtig want anders zit je meteen vast en kunnen jullie ons geen mooie verhalen meer sturen
    veel plezier straks met mark martijn en nienke,en dan ook nog met je oeders .groetjes van dick en ans

• 03 Januari 2012 - 10:57

Eric En Elles:

Hi Laura, wat een geweldig avontuur beleef jij daar. Heel veel plezier met je vriend, Martijn en Nienke en je ouders. Voor hen ook een fantastische reis. Geniet volop, dan genieten wij met je mee van de mooie foto's en de leuke verslagen. Suc6 met jullie stageopdracht! Lieve groeten van ons allemaal, Elles Goossen

• 06 Januari 2012 - 20:52

Ineke:

Hallo Laura
    beetje laat, maar door omstandigheden, heb ik de laatste maanden wijnig met de computer gedaan. allereerst bedankt voor je felicitatie op onze trouwdag. tweedes Gefeliciteerd met je verjaardag nog, en last but not liest 'n heel gelukkig en gezond 2012 had allerlei verslagen van jullie verwacht vooral van mama en martein, maar misshien zitten ze op eenander site. leuk om te lezen wat je allemaal ziet en beleeft, geniet ervan , ik heb alles uitgeprint zoad Louis het ook kan lezen. heel de familie daar de groetjes , en 'n dikke knuffel van Ons groetjes Louis en Ineke